logo design

Læg en strategi for din visuelle identitet

Læg en strategi for din visuelle identitet

editorial

Hvis du bruger et par minutter på at tænke over hvor mange logoer du egentlig ser hver dag og hvor mange af dem du egentlig husker bliver man ofte lidt forskrækket. Begynder man samtidig at sætte ord på hvad man forbinder med de virksomheder der har logoerne bliver det endnu mere tankevækkende. Især hvis det er virksomheder du aldrig har handlet med og derfor reelt ikke ved ret meget om virksomheden. Det er årsagen til at din virtuelle identitet er så vigtig for dig og din virksomhed. Du bliver vurderet på dit logo design og ikke nødvendigvis det du laver. Hvis du stadig er i tvivl så tænk på en bog. Hvor ofte har du ikke stået og kigget på den og lagt den tilbage fordi omslaget var kedeligt. Det kunne i princippet være verdens bedste bog, men du får den ikke læst fordi omslaget ikke fortalte det. Kun hvis nogle du kender har anbefalet den og sagt den skal du læse og sagt glem alt om omslaget, vil du købe den. Måske. 

Læg en visuel strategi

Må du går med tanker om at starte en virksomhed og går og overvejer din vision og mission og hvad din skal beskæftige sig med, er det en god ide allerede der at tænke over din visuelle identitet. Den skal nemlig afspejle alt det. Derfor er det en god ide at få en grafisk designer med indover allerede fra et tidligt tidspunkt. En grafisk designer er uddannet til at tænke i farver og former og hvordan dine tanker kan blive udtrykt rigtigt. Det er derfor en god ide at sætte penge af til en grafisk designer og ikke vælge den nemme og umiddelbart billige løsning og få din veninde, der har leget lidt med logoer til at lave det. Det kan hurtigt blive en dyr løsning i tabte kunder.